КРнын чет өлкөлөрдөгү жарандарынын укуктарын жана кызыкчылыктарын коргоо боюнча кайрылуунун тартиби тууралуу маалымат

Чет өлкөлөрдө Кыргыз Республикасынын жарандарынын укуктарын жана кызыкчылыктарын коргоо боюнча арыздарды берүү тартиби жөнүндө маалымат

Кыргыз Республикасынын жарандарынан арыз берүүсүнүн тартиби Кыргыз Республикасынын 2007-жылдын 4-майындагы №67 "Жарандардын кайрылууларын кароо тартиби жөнүндө" Мыйзамы менен жөнгө салынат.

Жарандардын кайрылууларын кароо акысыз жүргүзүлөт.

Жарандар Кыргыз Республикасынын элдеринин мамлекеттик, расмий же башка тилдеринде кайрылууга укуктуу. Жарандардын жазуу жүзүндөгү арыздарына жооптор арыздын тилинде берилет. Эгерде кайрылуунун тилинде жооп берүү мүмкүн болбосо, анда Кыргыз Республикасынын мамлекеттик же расмий тили колдонулат.

Жаран өзүнүн жазуу жүзүндөгү өтүнүчүндө төмөнкүлөрдү көрсөтүшү керек:

- жазуу жүзүндө суроо-талап жөнөтүлүп жаткан мамлекеттик органдын же өз алдынча жергиликтүү башкаруу органынын аталышы;

-Жооп жөнөтүлө турган жашаган жеринин жарактуу дареги, байланыш маалыматтары (телефон номери, электрондук почта дареги);

- сунуштун, арыздын же даттануунун маани-маңызын толук баяндайт, жеке колун жана датасын коет, паспорттун көчүрмөсүн жана жарандын жүйөөлөрүн тастыктаган башка документтерди тиркейт;

-Жарандын арызы далилдүү болуусу керек.

Мамлекеттик орган же өз алдынча жергиликтүү башкаруу органы төмөнкү электрондук арыздарды карабоого укуктуу:

- уят сөздөрдү жана кемсинткен сөздөрдү, ошондой эле учурдагы мамлекеттик системаны кулатууга жана этностор аралык жана конфессиялар аралык кастыкты козутууга чакырыктарды камтыган;

- арыз ээсинин толук аты-жөнү, жашаган жеринин дареги, байланыш маалыматтары жазылбаган арыз.

Жазуу жүзүндөгү (электрондук) кайрылууну кароонун мөөнөттөрү

-Жазылган (электрондук) кайрылуу мамлекеттик органга, жергиликтүү өз алдынча башкаруу органына же кайрылууда коюлган маселелерди чечүү компетенциясына кирген кызмат адамына келип түшкөн күндөн тартып бир жумушчу күндүн ичинде милдеттүү түрдө катталууга тийиш.

-Мамлекеттик органга, жергиликтүү өз алдынча башкаруу органына же жогорку кызмат адамына алардын компетенцияларына ылайык келип түшкөн жазуу жүзүндөгү (электрондук) кайрылуу кат жүзүндө (электрондук) кайрылуу катталган күндөн тартып 14 жумушчу күндүн ичинде каралат.

- Жарандын кайрылуусун чечүү үчүн атайын текшерүү (экспертиза), кошумча материалдарды сурап алуу же башка чараларды көрүү зарыл болгон учурларда, даттанууларды чечүү мөөнөттөрү 30 календардык күнгө узартылышы мүмкүн. Андан ары, жооптуу кызматкер ар бир 30 календардык күндө арыз ээсине аралык жоопторду жөнөтүп турат.

Жамааттык кайрылууга жооп, эгерде текстте башкача белгиленбесе, кайрылууда биринчи көрсөтүлгөн жарандын дарегине жөнөтүлөт.

Эгерде кайрылуунун текстин окуу мүмкүн болбосо, анда бул кайрылууну караган адам кайрылуучуну (эгерде арыз ээсинин фамилиясы жана почта дареги окула турган болсо) кайрылуунун маңызын жана себептерин тактоого жана тактоого чакырат. Эгерде даттанууну карап жаткан адам арыз ээси менен байланышпай калса, анда даттанууну андан ары кароо токтотулат, ал арыз ээсине жазуу жүзүндө билдирилет.

Жарандын аты-жөнү жана почта дареги көрсөтүлбөгөн, ага жооп жөнөтүлүшү керек болгон жазуу жүзүндөгү кайрылуусу жашыруун деп табылат жана кароого жатпайт.

Кайра кайрылуу

- Жаңы аргументтерди же жаңы ачылган жагдайларды көрсөтпөгөн кайталап кайрылуулар (оозеки, жазуу жүзүндө же электрондук), эгерде аларда текшерүүнүн толук материалдары болсо жана жарандарга ушул Мыйзамда белгиленген тартипте жооптор берилсе, кароого жатпайт. Жаңы аргументтер же жаңы ачылган жагдайлар ушул Мыйзамда белгиленген тартипте каралууга тийиш.